„Warsztaty czytania wrażeniowego”

Metoda czytania wrażeniowego robi furorę wśród osób pracujących z dziećmi. „Czytanie wrażeniowe jest spotkaniem dziecka z książką za sprawą pośrednika, najczęściej dorosłego, który czyta wraz z dzieckiem wybrany tekst literacki. I ważne, by podkreślić, że czyta razem z dzieckiem, niezależnie od tego, czy młody człowiek nabył umiejętność rozpoznawania liter i zrozumienia sensów zdań” – mówi o swojej metodzie Małgorzata Swędrowską – autorka metody czytania wrażeniowego, przyjaciółka książek, popularyzatorka dobrej literatury dziecięcej, pedagożka oraz trenerka nauczycieli i bibliotekarzy.

Na czym bazuje metoda czytania wrażeniowego? Czy czytanie dziecku różni się, od czytania z dzieckiem? Jak spojrzeć na książkę oczyma dziecka nie potrafiącego czytać i oglądając ilustracje zrozumieć o czym ona jest? Czy origami może mieć coś wspólnego z czytaniem?… To tylko nieliczne z ciekawych zagadnień przedstawionych uczestnikom podczas warsztatów przez autorkę metody czytania wrażeniowego. W warsztatach uczestniczyli:  rodzice, nauczyciele przedszkoli i szkół, bibliotekarze z Polkowic i powiatu polkowickiego, pracownicy 1-23 Hufca Pracy Polkowice  i  Centrum Kultury w Polkowicach.

To były dwa z czterech bezpłatnych „Warsztatów czytania wyrażeniowego”

Kolejne dwa warsztaty zaplanowane są w dniach 8 i 9 czerwca 2022 roku.


Zadanie „Z biblioteką – bliżej kultury” realizowane jest w projekcie Narodowego Centrum Kultury w ramach programu BLISKO (2021-2022).

„Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”