Kalendarz imprez
"Fantastyczne lektury w Bibliotece"

Książka

  

Głęboko w skrzydle badawczym Muzeum Historii Naturalnej znajduje się bezcenny eksponat, jeden z tych, które trafiają
się badaczom rzadziej niż raz na pokolenie – idealnie zachowana kałamarnica olbrzymia. Co może oznaczać nagłe, tajemnicze zniknięcie tego okazu? Dla kustosza muzeum, Billy’ego Harrowa, to jedynie początek drogi wiodącej w sam środek podziemnego Londynu, pełnego walczących ze sobą kultów, surrealistycznej magii, apostatów i zawodowych zabójców.

 

Abby przybywa do Aydindril szukać pomocy dla swojej osady.
Ma ogromny atut – dług kości, który musi spłacić sam Zeddicus Zu’l Zorander. Dziewczyna nie ma jednak pojęcia, że manipulują nią D’Harańczycy, wrogowie Midlandów. Wydarzenia toczą się coraz szybciej, a stawką jest już nie tylko życie córki czarodzieja Zeddicusa i rodziny Abby, lecz przyszłość całego świata. Minipowieść „Dług wdzięczności” kreśli wydarzenia poprzedzające o kilkadziesiąt lat przygody bohaterów cyklu „Miecz Prawdy”.

 

„Bajki robotów „ to zabawne skrzyżowanie literatury science fiction i tradycyjnej baśni. Ich wyjątkowość polega na tym, że baśniowe fabuły rozgrywają się w kosmicznej scenerii, bohaterami są istoty mechaniczne, natomiast rolę czarowników i wróżek pełnią uczeni konstruktorzy.
W „kosmicznych baśniach” Stanisława Lema beztroska parodia i zabawa mieszają się z poważnymi problemami, od czytelnika zależy zaś, jakie wnioski zdoła wyciągnąć z lekcji, której udzielają mu bajkowe roboty

 

Początek XX wieku. Ayabell Nathanian, rezygnując z kariery finansisty, trafia do stoczni swego ojca, by jako robotnik przyczynić się do wzniesienia największego w dziejach liniowca, w którym widzi symbol ogólnego postępu ludzkości. Parowiec przyciąga również niedbającą o narzucane konwenanse społeczne Joycy Stirling. Wyemancypowana dziewczyna pragnie podjąć pracę w samym sercu domeny mężczyzn i wiele jest skłonna w tej intencji uczynić. Ostatecznie brak przyzwolenia żyjącego segregacją świata
w połączeniu z trudną sytuacją gospodarczą odsuwa oboje młodych idealistów od statku, inicjując nowy, wyrażający się przeniesieniem do wielkiego miasta,rozdział ich życia.

 

Avatar to kamień milowy w historii kina. Tworząc opowieść o ziemskim podboju tajemniczej planety Pandora i o sparaliżowanym komandosie uwikłanym w wojnę dwóch cywilizacji, James Cameron wykorzystał zupełnie nowe technologie, nie tylko 3D. Na potrzeby realizacji skonstruowano specjalne kamery, aparaturę, studia. Avatar, trzecia z najdroższych produkcji  historii kina, to film nowego tysiąclecia, czasów gdy technologia może wreszcie dorównać fantazji. To fantastyka wysokiego lotu, obraz, który burzy barierę pomiędzy ekranem a widzem, a ekran taje się oknem do nowego fantastycznego świata. Świata, jakiego nie stworzono od czasów Tolkiena  i Gwiezdnych Wojen.

do góry ▲
X

Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez www.mgbp.pl lub podmioty trzecie w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka dotycząca cookies

AKCEPTUJĘ